• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer

EllenSocial

Social media | Podcaster | Zichtbare zorgverleners |

  • Home
  • Academy
    • Masterclass: Starten social media (gratis)
      • Hou me op de hoogte
      • Reviews
    • Masterclass: De Duurzame Apotheek
      • Gratis stappenplan duurzaam
    • Inloggen
    • Lid worden
    • Get Published
    • Get Social
  • Downloads
  • Gratis
    • Masterclass: Social media in de zorg
    • Lid worden
    • Boek downloaden
    • Duurzaam stappenplan downloaden
    • Stappenplan eczeemzorg
  • Agenda
  • Shop
    • Winkelwagen
    • Mijn account
    • Verzend en leveringsbeleid
  • Ellen
    • Reviews
    • Diensten
      • Reviews
      • Academy
      • Social Media
    • Boeken
      • Gratis download Educated Drugdealer
      • Educated Drugdealer
      • Verhalen uit de apotheek
    • Socials
    • Mis niets!
    • Contact
    • Vacatures
  • Publicaties
    • Columns
    • Podcast
    • Blog
      • Profs aan het woord
      • FarmacieConnect
        • Dag van de apothekersassistent
      • DoktersassistentConnect
        • Dag van de doktersassistent
      • Social media
Home » Verbeter je service: vijf belangrijke functies van WhatsApp zakelijk

Verbeter je service: vijf belangrijke functies van WhatsApp zakelijk

29 februari 2024 / by Ellen Social / Leave a Comment

Steeds meer bedrijven stappen over naar WhatsApp zakelijk, en daarvoor is de speciale business app ontworpen. Je kunt hem vinden onder de term: WhatsApp Business. Deze biedt tal van functies die het communiceren met klanten eenvoudiger maken. Eén van de meest waardevolle functies is de begroeting voor nieuwe klanten. En het is nog steeds gratis.

Wat maakt deze functie zo handig? Het biedt een directe kans om een goede eerste indruk te maken. Met een persoonlijke begroeting laat je zien dat je om je klanten geeft en bereid bent om te helpen.

En wat zijn dan die andere functies waar we ons op kunnen verheugen? Hier zijn enkele hoogtepunten:

  • Directe klantcommunicatie: Houd de lijnen open en reageer snel op vragen en opmerkingen.
  • Professioneel bedrijfsprofiel: Geef je bedrijf een professionele uitstraling met een compleet profiel.
  • Mogelijkheid om een catalogus met producten te delen: Laat klanten eenvoudig door je aanbod bladeren en producten bestellen.
  • Koppeling van Facebook en Instagram accounts: Integreer je social media-accounts voor een naadloze communicatie-ervaring.
  • Afwezigheidsbericht: Laat klanten weten wanneer je niet beschikbaar bent en wanneer ze een reactie kunnen verwachten. Geef het nummer van je collega of het algemene nummer door.
  • Snelle antwoorden: Gebruik vooraf ingestelde antwoorden om snel te reageren op veelgestelde vragen.
  • Labels voor organisatie: Houd je gesprekken georganiseerd en overzichtelijk met labels.

Hier is een voorbeeld van een begroeting voor nieuwe klanten om je op weg te helpen:

“Hallo! Leuk je hier te horen. Als je vragen hebt, staan we klaar om te helpen! Om ons snel te bereiken, vul ons contactformulier in op [link naar contactpagina]. Voor belangrijke zaken kun je ons ook e-mailen op [e-mailadres]. Bij urgente kwesties, bel ons direct op [telefoonnummer].“

Wil je meer weten over hoe je WhatsApp Zakelijk slim kunt inzetten? Check dan YouTube voor tal van video’s die je stap voor stap begeleiden. Wil je dat niet, dan kan je gewoon elke functie in het menu bij langs gaan het is echt geen rocket science.

Laten we samen groeien en onze klanten de beste ervaring bieden!

P.S. Voel je vrij om deze boodschap aan te passen aan de ontvangers en maak het persoonlijk om een nog grotere impact te creëren. Je kunt deze app natuurlijk ook via de desktop gebruiken via de gebruikelijke wijze https://web.whatsapp.com/

Liefs,
Ellen

Ellen Kruize Kok auteur van de boeken Educated Drugdealer en Verhalen uit de apotheek. En maker van de Educated Drugdealer Podcast, luister via Spotify of YouTube (gratis) of volg op de socials. Bekijk alle gratis downloads in de shop!

Filed Under: Blog, DoktersassistentConnect, Ellen, FarmacieConnect, Social media

Previous Post: « Hoe zit het met pensioenfonds?
Next Post: COLUMN UA – MET HANDENEN VOETEN UITLEG GEVEN – ELLEN KRUIZE KOK 2024 – 01 »

Primary Sidebar

Ellen Social

Jouw steun betekent veel!

Er zijn super veel gratis downloads in de shop. Bezoek de SHOP of luister de PODCASTS, lees onze BLOG, volg op de SOCIALS of MIS NIETS.

LinkedIn views: +3.778.553 Face/insta views:
+4.7 miljoen
Vaste volgers: +100.563 Verkochte boeken: +5400

Gratis

  • Masterclass social media in de zorg
  • Posters om te downloaden
  • Eerste 20 pagina’s van mijn boek
  • Stappenplan Eczeem
  • Stappenplan Duurzaam werken

Zoeken

Blog

  • Academy (19)
  • Apotheek nieuws (177)
  • Blog (639)
  • Boek (76)
  • Boekrecensies (21)
  • Cao Apotheken (132)
  • Columns (42)
  • DoktersassistentConnect (506)
  • Duurzaamheid (12)
  • Eczeem (1)
  • Educated Drugdealer (109)
  • Ellen (385)
  • Farmaceutisch Erfgoed (22)
  • FarmacieConnect (779)
  • Farmacogenetica (1)
  • Hart voor de zorg blog (193)
  • Medicijntekort (17)
  • Nieuws (124)
  • Podcast (58)
  • Profs aan het woord (20)
  • Publicaties (64)
  • Social media (51)
  • Stichting Farmaceutisch Erfgoed (19)
  • Triagist (2)
  • Uitgeven (92)
  • Vacatures (8)
  • Verhalen uit de apotheek (41)
  • Video (28)
  • Win (17)

Footer

Aanbod
Masterclass
Online training
Lezing
Brainstormsessie

Menu
Shop
Nieuwsbrief
Podcast
Social media
Contact
Blog

Disclaimer
Algemene voorwaarden

Bedrijfsgegevens

Geen bezoekadres
Lauwers 9, 9405 BL Assen

KvK-nummer: 63335069

Copyright © 2025 · Ellen Social