• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer

EllenSocial

Social media | Podcaster | Zichtbare zorgverleners |

  • Home
  • Academy
    • Masterclass: Starten social media (gratis)
      • Hou me op de hoogte
      • Reviews
    • Masterclass: De Duurzame Apotheek
      • Gratis stappenplan duurzaam
    • Inloggen
    • Lid worden
    • Get Published
    • Get Social
  • Downloads
  • Gratis
    • Masterclass: Social media in de zorg
    • Lid worden
    • Boek downloaden
    • Duurzaam stappenplan downloaden
    • Stappenplan eczeemzorg
  • Agenda
  • Shop
    • Winkelwagen
    • Mijn account
    • Verzend en leveringsbeleid
  • Ellen
    • Reviews
    • Diensten
      • Reviews
      • Academy
      • Social Media
    • Boeken
      • Gratis download Educated Drugdealer
      • Educated Drugdealer
      • Verhalen uit de apotheek
    • Socials
    • Mis niets!
    • Contact
    • Vacatures
  • Publicaties
    • Columns
    • Podcast
    • Blog
      • Profs aan het woord
      • FarmacieConnect
        • Dag van de apothekersassistent
      • DoktersassistentConnect
        • Dag van de doktersassistent
      • Social media
Home » Verbaal zeer agressief – Doktersassistent Sem

Verbaal zeer agressief – Doktersassistent Sem

27 november 2022 / by Ellen Kruize Kok / Leave a Comment

Met doktersassistent Sem besprak ik een situatie waar veel collega’s zich in zullen herkennen. Het voeren van gesprekken en het verlenen van zorg kost tijd en energie. Wij zorgen vanuit ons hart. Wij proberen zo goed mogelijk te helpen. Vrijwel dagelijks hebben we gesprekken die hier op lijken. Wij zijn er niet om de les te lezen, maar we willen zorg verlenen. Daarom delen we deze casus graag met onze patiënten om ze inzicht te geven in hoe een gesprek kan verlopen.

Doktersassistent Sem

De telefoon gaat, meneer Gerards is op leeftijd, hij belt hoestend en proestend naar de praktijk. Je kunt meteen horen dat hij zich niet prettig voelt. Dit merk ik dan ook meteen. Zijn toon is bijzonder vervelend te noemen. Hij eist dat er direct een recept voor een hoestdrankje gestuurd wordt naar de apotheek.

Een hoestdrank is zonder recept bij de apotheek verkrijgbaar. Voordat ik handel, vraag ik hem naar zijn klachten. Dan weet ik zeker dat ik het juiste advies kan geven. Wij noemen dat ook wel uitvragen.

Meneer Gerards geeft aan dat hij hoest, neusverkouden is, er is heel veel slijmvorming, hij heeft koorts rond de 39.5 graden en hij is ietwat benauwd. Op de vraag of meneer al een zelftest gedaan reageert hij verbaal zeer agressief. Hij geeft aan dat hij een Covid vaccinatie gehaald, dus hij kan, naar eigen zeggen, geen corona krijgen. Aan mij de taak om in alles rust aan meneer uit te leggen dat hij ondanks de vaccinatie toch corona kan krijgen. Het is dan vaak een milde versie. Prompt verbreekt meneer boos de verbinding.

Als je ziek bent reageer je vaak anders en ben je niet je vrolijke zelf daar heb ik alle begrip voor. Ik kon meneer Gerards op deze manier niet helpen, het voelt niet fijn, zeer teleurstellend, maar toch moet ik verder met mijn werk. Er zijn tal van telefoontjes die in de wacht staan.

Na een uurtje komt meneer hoestend en proestend de praktijk binnen lopen… of ik ff kan helpen met de zelftest…

 

 

Heb jij een soortgelijke situatie meegemaakt?
Of heb je tips? Reageer dan via onze socials op deze blog. Wil je een eigen anekdote insturen, dat vinden we heel fijn om te delen.

Meer van deze blogs lezen?
Op 18 november 2022 is mijn tweede boek verschenen: Verhalen uit de apotheek hierin staan verhalen van zorgverleners in diverse disciplines. Bestellen kan hier.

Versterk de online relatie met bezoekers en patiënten
Deel waardevolle informatie met patiënten via jullie eigen socials of website of de nieuwsbrief. Een voorbeeld zie je hier: 

WAAROM WE IN DE WINTER SNELLER VERKOUDEN WORDEN

Heb je de gratis poster/presentatie voor decemberdrukte al?
Download hem hier snel via ellensocial.nl

Blijf op de hoogte van nieuwe blogs van collega’s via onze updates.

Filed Under: Blog, DoktersassistentConnect, FarmacieConnect, Hart voor de zorg blog Tagged With: agressie, doktersassistent

Previous Post: « “Van alle digitale zorgvragen lossen we 80 procent digitaal op” – Farma Magazine
Next Post: Decemberdrukte informeer patiënten »

Primary Sidebar

Ellen Social

Jouw steun betekent veel!

Er zijn super veel gratis downloads in de shop. Bezoek de SHOP of luister de PODCASTS, lees onze BLOG, volg op de SOCIALS of MIS NIETS.

LinkedIn views: +3.778.553 Face/insta views:
+4.7 miljoen
Vaste volgers: +100.563 Verkochte boeken: +5400

Gratis

  • Masterclass social media in de zorg
  • Posters om te downloaden
  • Eerste 20 pagina’s van mijn boek
  • Stappenplan Eczeem
  • Stappenplan Duurzaam werken

Zoeken

Blog

  • Academy (21)
  • Apotheek nieuws (179)
  • Blog (654)
  • Boek (77)
  • Boekrecensies (21)
  • Cao Apotheken (139)
  • Columns (42)
  • DoktersassistentConnect (515)
  • Duurzaamheid (12)
  • Eczeem (1)
  • Educated Drugdealer (109)
  • Ellen (391)
  • Farmaceutisch Erfgoed (23)
  • FarmacieConnect (792)
  • Farmacogenetica (2)
  • Hart voor de zorg blog (193)
  • Medicijntekort (19)
  • Nieuws (127)
  • Podcast (58)
  • Profs aan het woord (20)
  • Publicaties (65)
  • Social media (54)
  • Stichting Farmaceutisch Erfgoed (20)
  • Triagist (2)
  • Uitgeven (92)
  • Vacatures (9)
  • Verhalen uit de apotheek (41)
  • Video (28)
  • Win (17)

Footer

Aanbod
Masterclass
Online training
Lezing
Brainstormsessie

Menu
Shop
Nieuwsbrief
Podcast
Social media
Contact
Blog

Disclaimer
Algemene voorwaarden

Bedrijfsgegevens

Geen bezoekadres
Lauwers 9, 9405 BL Assen

KvK-nummer: 63335069

Copyright © 2025 · Ellen Social