• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer

EllenSocial

Social media | Podcaster | Zichtbare zorgverleners |

  • Home
  • Academy
    • Masterclass: Starten social media (gratis)
      • Hou me op de hoogte
      • Reviews
    • Masterclass: De Duurzame Apotheek
      • Gratis stappenplan duurzaam
    • Inloggen
    • Lid worden
    • Get Published
    • Get Social
  • Downloads
  • Gratis
    • Masterclass: Social media in de zorg
    • Lid worden
    • Boek downloaden
    • Duurzaam stappenplan downloaden
    • Stappenplan eczeemzorg
  • Agenda
  • Shop
    • Winkelwagen
    • Mijn account
    • Verzend en leveringsbeleid
  • Ellen
    • Reviews
    • Diensten
      • Reviews
      • Academy
      • Social Media
    • Boeken
      • Gratis download Educated Drugdealer
      • Educated Drugdealer
      • Verhalen uit de apotheek
    • Socials
    • Mis niets!
    • Contact
    • Vacatures
  • Publicaties
    • Columns
    • Podcast
    • Blog
      • Profs aan het woord
      • FarmacieConnect
        • Dag van de apothekersassistent
      • DoktersassistentConnect
        • Dag van de doktersassistent
      • Social media
Home » Social Media in de Zorg: Een antwoord op ‘gezeur’

Social Media in de Zorg: Een antwoord op ‘gezeur’

16 april 2024 / by Ellen Social / Leave a Comment

Waarom moet je als zorgverlener op social media aanwezig zijn?

Door informatie en kennis op social media te delen, verminder je de last van constante vragen aan de telefoon of bij de balie. Ja, laten we het gewoon even ‘gezeur’ noemen, want laten we eerlijk zijn, we herhalen tientallen keren wat we doen. Het is noodzakelijk dat we nu zelf een grote community aan volgers opbouwen als zorgverleners. Met betrouwbare informatie. Dit scheelt enorm veel telefoontjes en discussies aan de balie.

Deskundig advies
Als deskundige op het gebied van social media in de gezondheidszorg, organiseer ik boeiende lezingen, interactieve brainstormsessies en praktische workshops voor apothekersassistenten, doktersassistenten en andere zorgverleners. Tijdens deze sessies delen we waardevolle inzichten, bespreken we best practices en bieden we praktische tips om het potentieel van social media volledig te benutten. Of het nu gaat om het opbouwen van een sterke online aanwezigheid, het vergroten van professionele netwerken of het versterken van patiëntenrelaties, mijn workshops bieden zorgverleners de kennis en het vertrouwen om succesvol te zijn in de digitale wereld van de gezondheidszorg.

Plan een telefonische intake met mij in via mijn contactpagina. Of lees op mijn website hoe klanten over mij denken of bekijk de aanbevelingen via Linkedin.

Verbinden met patiënten

Social media heeft een uniek kanaal gecreëerd voor zorginstellingen en zorgverleners om direct te communiceren met hun patiënten. Door platforms zoals Facebook, Twitter en Instagram kunnen ze niet alleen belangrijke gezondheidsinformatie delen, maar ook vragen beantwoorden, feedback verzamelen en gemeenschappen rondom specifieke gezondheidskwesties opbouwen. Dit directe contact draagt bij aan een gevoel van betrokkenheid en zorg, waardoor patiënten zich gehoord en ondersteund voelen.

Educatie en bewustwording

Een van de meest waardevolle aspecten van social media in de zorg is het vermogen om educatieve inhoud te verspreiden en bewustwording te creëren over belangrijke gezondheidskwesties. Zorginstellingen kunnen via deze kanalen informatie delen over preventieve zorg, symptomen van ziekten, behandelingsmogelijkheden en gezonde levensstijlkeuzes. Door het delen van betrouwbare en bruikbare informatie kunnen ze een positieve impact hebben op het welzijn van hun gemeenschap en zelfs levens redden door vroegtijdige detectie en preventie te bevorderen.

Samenwerking en kennisdeling

Social media biedt ook een platform voor zorgverleners om samen te werken, ervaringen te delen en kennis uit te wisselen. Door online netwerken kunnen ze snel en gemakkelijk communiceren met collega’s over de hele wereld, nieuwe onderzoeken ontdekken, best practices delen en samenwerken aan complexe medische vraagstukken. Deze open uitwisseling van informatie draagt bij aan de verbetering van de kwaliteit van de zorg en stimuleert innovatie in de sector.

Zie je een interessante video van een collega zorgverlener, deel deze dan op jouw platform en tag diegene. Zo verspreiden we betrouwbare, belangrijke informatie en treden we op tegen alle onzin influencers. Lees ook: https://ellensocial.nl/onzin-van-influencers-in-de-spreekkamer

Filed Under: Blog, DoktersassistentConnect, Ellen, FarmacieConnect

Previous Post: « Twee belangrijke berichten om te delen over de Cao Apotheken
Next Post: COLUMN UA – ZICHTBAARHEID APOTHEEK OP SOCIAL MEDIA – ELLEN KRUIZE KOK 2024 – 02 »

Primary Sidebar

Ellen Social

Jouw steun betekent veel!

Er zijn super veel gratis downloads in de shop. Bezoek de SHOP of luister de PODCASTS, lees onze BLOG, volg op de SOCIALS of MIS NIETS.

LinkedIn views: +3.778.553 Face/insta views:
+4.7 miljoen
Vaste volgers: +100.563 Verkochte boeken: +5400

Gratis

  • Masterclass social media in de zorg
  • Posters om te downloaden
  • Eerste 20 pagina’s van mijn boek
  • Stappenplan Eczeem
  • Stappenplan Duurzaam werken

Zoeken

Blog

  • Academy (20)
  • Apotheek nieuws (178)
  • Blog (641)
  • Boek (76)
  • Boekrecensies (21)
  • Cao Apotheken (133)
  • Columns (42)
  • DoktersassistentConnect (507)
  • Duurzaamheid (12)
  • Eczeem (1)
  • Educated Drugdealer (109)
  • Ellen (386)
  • Farmaceutisch Erfgoed (22)
  • FarmacieConnect (781)
  • Farmacogenetica (1)
  • Hart voor de zorg blog (193)
  • Medicijntekort (17)
  • Nieuws (125)
  • Podcast (58)
  • Profs aan het woord (20)
  • Publicaties (64)
  • Social media (52)
  • Stichting Farmaceutisch Erfgoed (19)
  • Triagist (2)
  • Uitgeven (92)
  • Vacatures (8)
  • Verhalen uit de apotheek (41)
  • Video (28)
  • Win (17)

Footer

Aanbod
Masterclass
Online training
Lezing
Brainstormsessie

Menu
Shop
Nieuwsbrief
Podcast
Social media
Contact
Blog

Disclaimer
Algemene voorwaarden

Bedrijfsgegevens

Geen bezoekadres
Lauwers 9, 9405 BL Assen

KvK-nummer: 63335069

Copyright © 2025 · Ellen Social