Er is een trend ontstaan waarin de behoefte verschuift van snelle gemaakte social media naar de relaxte eerlijke social media. Ik weet het fijne niet van de nieuwe app BeReal. Wel is Mohi (erg leuk) een vergelijkbare app. Een slow media app. Waarom gebruik ik deze nog niet voor bedrijven? Dat lees je in deze blog.
Herinneringen
Mensen zijn steeds flauwer aan het worden van het algoritme. Ze willen graag delen met hun eigen intimi en krijgen meer een lange termijn behoefte. Delen van je smaak in linkjes, boeken- en luistertips. Echte foto’s en herinneringen om te bewaren. Gewoon af en toe.
Mensen zijn steeds flauwer aan het worden van het algoritme. Ze willen graag delen met hun eigen intimi en krijgen meer een lange termijn behoefte. Delen van je smaak in linkjes, boeken- en luistertips. Echte foto’s en herinneringen om te bewaren. Gewoon af en toe.
Werk en persoonlijk
In mijn werk waarin ik advies geef over het social media beheer voor bedrijven gebruik ik deze ‘nieuwe’ slow apps nog niet veel. Het gebruikersaantal is nog niets vergeleken met Whatsapp, Insta en Tiktok. Daarom is het voor de ‘quick wins’ nog niet interessant. Wel kijk ik heel erg naar de persoonlijke kant. Wat kan je doen om te groeien op een manier die bij jou past als persoon, bedrijf en ondernemer.
Afgelopen jaar heb ik zelf weer een mega succes behaald met het boek ‘Educated Drugdealer’ vanwege mijn kennis en ervaring met social media. Ik kan er dus niet meer zonder.
Pas op jezelf
Veel ondernemers hebben het idee allemaal op alle social media te moeten. Als ondernemer laat je vaak veel liggen als je er niets mee doet. Maar alles moet niet. Ik ben ervan overtuigd dat je beter voor één medium kan kiezen en dan focus kan hebben om daar iets op te bouwen. Je kunt maar één ding tegelijk goed doen. Privé zie je dat ook wel bij mensen. Ze willen alles bijhouden overal bij zijn. En zo gaan ze kopje onder. Ga offline eens heerlijk genieten en zet die telefoon lekker even uit.
Veel ondernemers hebben het idee allemaal op alle social media te moeten. Als ondernemer laat je vaak veel liggen als je er niets mee doet. Maar alles moet niet. Ik ben ervan overtuigd dat je beter voor één medium kan kiezen en dan focus kan hebben om daar iets op te bouwen. Je kunt maar één ding tegelijk goed doen. Privé zie je dat ook wel bij mensen. Ze willen alles bijhouden overal bij zijn. En zo gaan ze kopje onder. Ga offline eens heerlijk genieten en zet die telefoon lekker even uit.
Offline is the new luxery
Wil je op de hoogte blijven van mijn tips of mijn blogs, colums en andere interessante artikelen lezen? Hieronder kan jij je aanmelden voor updates. Die ontvang je dan ééns per week in de mail. Je kunt verschillende onderwerpen kiezen.