Medische AI Triage Assistent
Een update over iets nieuws en opwindends in de wereld van de huisartsenzorg: de Medische AI Triage Assistent (MAITA) van ‘Moet ik naar de dokter?’ is nu live bij Medicamus. Maar laten we even stilstaan bij wat dit voor ons als doktersassistenten of triagist betekent.
Wat doet de MAITA?
De MAITA is een AI-triage assistent die de telefoon aanneemt en voorbereidende vragen stelt aan de patiënt. Voor een veilige wachtrij start de ‘AI assistent’ met de ABCD-veiligheidsvragen. Als de patiënt veilig is, worden de ABCD-gegevens, samen met andere informatie, automatisch omgezet van spraak naar tekst.
Een van de voordelen die we direct hebben opgemerkt, is de efficiëntie. De MAITA geeft, nog voordat we het gesprek starten, belangrijke informatie over de reden van het contact en de urgentie ervan. Dit betekent dat we sneller kunnen handelen en de gespreksduur wordt verkort.
Door de MAITA wordt niet alleen de wachtrij voor de patiënt veiliger, maar het systeem biedt welkome werkverlichting. Het geeft de ruimte om te focussen op de dringende gevallen en vermindert de druk die gepaard gaat met het afhandelen van oproepen zonder de benodigde informatie.
Wat vind jij?
Wat denk jij als doktersassistent of triagist over de MAITA? Heb je het gevoel dat het jou en je collega’s helpt? Of heb je vragen en bedenkingen? We willen graag jouw mening horen! Laat hieronder een reactie achter en laten we dit gesprek starten. Samen kunnen we ontdekken hoe technologische vooruitgang onze dagelijkse taken en de zorg voor onze patiënten beïnvloedt.
Laten we de discussie aangaan!
Liefs,
Ellen
Ellen Kruize Kok auteur van de boeken Educated Drugdealer en Verhalen uit de apotheek. En maker van de Educated Drugdealer Podcast, luister via Spotify of YouTube (gratis) of volg op de socials. Bekijk alle gratis downloads in de shop!
Having fun!
Bevlogen business consultant online communicatie
#socialmedia #plezier #content #blogger #apothekersassistent #hartvoordezorg #StichtingFarmaceutischErfgoed
Bron: moetiknaardedokter.nl