• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer

EllenSocial

Zorgblogger | Communicatieadviseur | Ondernemer | Schrijver | Voormalig apothekersassistente

  • Home
  • Blog
    • Ellens blog
    • Profs aan het woord
    • Social media
    • Apothekersassistentenblog
      • Cao Apotheken
      • Boek
      • Dag van de apothekersassistent
      • Stuur je leukste anekdotes in
      • Stichting Farmaceutisch Erfgoed
      • Apotheek museum
    • Doktersassistentenblog
      • Social media – Huisartsenpraktijk
      • Dag van de doktersassistent
    • Uitgeverij E&E
      • Educated Drugdealer
      • Educated Drugdealer
    • English
    • Hart voor de zorg blog
  • Nieuws
    • Nieuws van Ellen
    • Apotheek Nieuws
      • Cao Apotheken
      • Actiecomité apothekersassistenten demonstratie
      • weslikkenhetnietlanger
    • Gezondheid
    • Huisartsenzorg
  • Diensten
    • Social Media
    • Social media – Huisartsenpraktijk
    • Online communicatie
    • Vacatures
    • Reviews
    • Uitgeverij E&E
      • Aanmelden als proeflezer
      • Boekrecensies
      • Boeken
        • Educated Drugdealer
        • Verhalen uit de apotheek
        • Get Social
  • Shop
    • Winkelwagen
    • Mijn account
    • Verzend en leveringsbeleid
  • Over Ellen
    • Columns
    • Contact
      • Stuur je leukste anekdotes in
    • Samenwerken
    • Reviews
    • ENG
    • Socials
    • Nieuwsbrief
    • Publicaties
Home » Communicatie met of zonder plan?

Communicatie met of zonder plan?

14 mei 2023 / by Ellen Kruize Kok / Leave a Comment

Communicatie met of zonder plan?

Online communicatie met of zonder plan?
Het opstellen van een communicatieplan is een belangrijke eerste stap bij het starten van online communicatie voor de apotheek. Een communicatieplan helpt om een duidelijk beeld te krijgen van wat je wilt bereiken met de online communicatie en welke boodschap je wilt overbrengen. Door vooraf te bedenken wie je doelgroep is, wat hun behoeften en interesses zijn en waar ze zich bevinden op het internet, kun je gerichter communiceren en dus effectiever en efficiënter zijn in je communicatie.

Een communicatieplan kan je ook helpen om de juiste kanalen te kiezen voor je communicatie. Als je bijvoorbeeld merkt dat je doelgroep vooral actief is op Facebook en Instagram, kun je je daarop richten en andere kanalen zoals Twitter en LinkedIn misschien achterwege laten. Door je te richten op de kanalen die het meest effectief zijn, bespaar je tijd en moeite en kun je betere resultaten behalen.

Kortom, het opstellen van een communicatieplan helpt bij het gerichter communiceren, het besparen van tijd en het behalen van betere resultaten.

Zonder communicatieplan loop je het risico dat de online communicatie niet effectief is of zelfs averechts werkt. Dit kan bijvoorbeeld gebeuren als er onduidelijkheid is over wie verantwoordelijk is voor de communicatie, wat het doel is, wie de doelgroep is en welke boodschap er gecommuniceerd moet worden.

Als er geen duidelijk plan is, kunnen er fouten worden gemaakt in de communicatie, waardoor er ongewenste reacties ontstaan. Ook kan de boodschap niet goed overkomen bij de doelgroep, waardoor er verwarring of weerstand ontstaat. Een communicatieplan helpt om deze risico’s te minimaliseren en ervoor te zorgen dat de online communicatie effectief en doelgericht is.

Vind je dit interessant? Wil je misschien meer lezen? Momenteel schrijf ik een boek ‘Get Social‘ hier wil ik anderen laten zien wat ik doe en helpen om ook gemakkelijker in contact te komen met anderen online. Het doel van het boek: Andere collega’s leren hoe je een diepere relatie online op kan bouwen met patiënten.

Volg jij al op de socials of via de nieuwsbrief?

Liefs ellen

Je kunt alle artikelen geheel gratis lezen!

Updates ontvangen?
Gratis nieuws, maar het kost me tijd en moeite om het te maken. Wil je me helpen? Deel deze nieuwsbrief met een vriend of collega. Of steun mij via de shop in het onderhouden van deze blog. Schrijf je hieronder in.

Onderwerp *

Controleer je inbox of spammap om je abonnement te bevestigen. ENG - Please check your inbox or spam folder to confirm your subscription.

Filed Under: Apothekersassistentenblog, Blog, Ellens blog, Get social, Social media

Previous Post: « Slimme trucs om informatie te verslinden zonder te verdrinken: Lezen, weten en niet vergeten
Next Post: Ga je op reis? Reispapotheek »

Primary Sidebar

Meer

Leuk dat we in contact zijn! Volg jij al op de socials? Ik hou je op de hoogte via de mail met nieuws als je wilt.

SHOP | BLOG | PODCAST

Ellen Kruize Kok

Zoeken

Blog

  • Apotheek museum (10)
  • Apotheek nieuws (144)
  • Apothekersassistentenblog (446)
  • Blog (362)
  • Boek (59)
  • Boekpromotie op social media (6)
  • Boekrecensies (21)
  • Cao Apotheken (34)
  • ChatGPT (12)
  • Columns (28)
  • Doktersassistentenblog (306)
  • Educated Drugdealer (57)
  • Educated Drugdealer ENG (3)
  • Ellens blog (185)
  • English (9)
  • Get social (9)
  • Hart voor de zorg blog (178)
  • Nieuws (92)
  • Nieuwsbrief (3)
  • Persoonlijk (15)
  • Podcast (12)
  • Profs aan het woord (2)
  • Publicaties (50)
  • Social media (23)
  • Stichting Farmaceutisch Erfgoed (11)
  • Uitgeverij E&E (75)
  • Vacatures (4)
  • Verhalen uit de apotheek (27)
  • Video (3)
  • Win (3)

Footer

  • Shop
  • Nieuwsbrief
  • Social media
  • Contact
  • Blog

Algemene voorwaarden

Disclaimer

Bedrijfsgegevens

Geen bezoekadres
Lauwers 9, 9405 BL Assen

KvK-nummer: 63335069

Copyright © 2023 · Ellen Social