De klant centraal
Het lijkt erop alsof we de klant centraal zetten, maar ik zie het nog niet bij alle zorgverleners gebeuren. De behoefte aan online betrouwbare informatie groeit vanuit de patiënt, toch zijn er nog weinig zorgverleners die zich zichtbaar maken en waardevolle berichten delen online. Het lijkt me dat we hier samen iets aan kunnen doen. Vorig jaar bedacht ik een campagne. Die wil ik gratis beschikbaar stellen.
Waarom
Door regelmatig contact te hebben met je patiënten, kun je hun tevredenheid meten en eventuele problemen of zorgen op tijd aanpakken. Dit kan helpen om de tevredenheid van je klanten te verhogen. Door regelmatig contact te hebben met patiënten, kun je een goede relatie opbouwen met hen. Dit kan leiden tot ‘loyale klanten’ en die heb je nodig. Het vertrouwen groeit. De patiënten voelen zich verbonden en zullen je adviezen delen en opvolgen. De informatie de je gaat delen helpt ze verder. Het is waardevol.
Door contact te hebben met je bezoekers, kun je feedback verzamelen over je producten of diensten. Dit kan helpen om je aanbod te verbeteren en aan de wensen van je patiënten te voldoen. Het is gemakkelijker om de bestaande groep patiënten op de hoogte houden van nieuwe producten of diensten. En je kunt de reputatie versterken als een professional in jouw vakgebied.
Hoe doe je dit via social media?
Een voorbeeld vanuit de doktersassistentenblog
Door regelmatig online ‘contact’ te hebben met patiënten, kun je een goede relatie opbouwen met hen, zonder dat je ze persoonlijk hoeft te spreken. Want je laat zien wat je doet, waarvoor ze wel of beter niet kunnen langs komen of bellen. Je leert ze ‘jouw bedrijf’ kennen online.
Verbinden
Om meer in verbinding te komen met patiënten en bezoekers van de social media kanalen van de jouw praktijk geven we advies via social media. De maand januari start ik met het weggeven van social media berichten die je met een vermelding @ellensocial gratis mag gebruiken voor jullie praktijk. Probeer het eens uit en kijk wat het doet.
Social post
ls media posts kunnen gemaakt worden over allerlei onderwerpen. Daarom hoor ik ook graag over welke onderwerpen jullie het willen hebben. Die neem ik dan weer mee in de volgende productieronde. Ik heb deze gratis gemaakt en wil jullie bewust maken van wat er mogelijk is via de online kanalen. Het zou toch fijn zijn als mensen al voor ze binnenkomen meer bekend zijn met de werkwijze of de juiste adviezen. Al is het soms maar een kleine reminder om ook weer goed voor ons zelf te zorgen.
Eigen logo?
Natuurlijk is het ook mogelijk om hier huisstijl elementen vanuit jouw merkt of bedrijf aan toe te voegen. Het is ook mogelijk om specifiek voor een bepaalt onderwerp een aantal posts te laten ontwikkelen of om een samenwerking aan te gaan. Je kunt via deze pagina contact met mij opnemen.
Onze kanalen
Doktersassistentenblog
Doktersassistenten blog
Nieuws uit de huisartsenzorg
https://www.facebook.com/Dedoktersassistent
https://www.instagram.com/doktersassistenten
Groep voor doktersassistenten om o.a. vacatures te delen
Ellen
https://www.linkedin.com/in/ellenkruizekok/
https://www.facebook.com/ellensocial
https://www.instagram.com/ellensocial
https://www.linkedin.com/company/ellensocial
Youtube
Nieuwsbrief
In de aankomde peridode zal ik ook de teksten uit de berichten met jullie delen.