Als newbie auteur is het je grootste angst. Het boek dat je schrijft wordt door niemand gekocht. Als je start met schrijven heb je nog een lange weg te gaan. Je begint net en hebt nog geen naam opgebouwd of je hebt misschien geen zakelijk netwerk. Je hebt geen idee waar je moet beginnen.
Ik wil je niet ontmoedigen, maar ik heb het schrijven nogal onderschat. Toch heb ik uiteindelijk binnen vijf maanden 2000 boeken verkocht. In de aankomende tijd wil ik jou meenemen in mijn ervaringen met boekpromotie op social media.
Deze blogs gaan niet over het schrijven van een boek. Er zijn al talloze boeken geschreven over het schrijven van boeken. Wat je wel en niet moet doen als auteur. Hoe je een uitgever kunt zoeken of je boek zelf uit kunt geven. Wat je op de flaptekst kunt zetten. Wat je nodig hebt om een verfrissend boek te schrijven. Ik wil je graag laten zien hoe je boekpromotie op social media kunt doen.
Heb jij geen ervaring met social media?
Wie heeft er nu echt kaas gegeten van het promoten van jezelf en je boek op social media? Nou die vraag kan ik met een JA beantwoorden. Ik ga je helpen.
Jij
Als je boeken schrijft is het vooral van belang dat je keuzes durft te maken. Durf te kiezen. Wil jij wel of niet met je kop op social media? Ik heb al eerder auteurs geholpen die dat niet willen en ik kan je vertellen, dan heb je een bak met geduld nodig. Je hebt dan gewoon een veel langere aanlooptijd nodig. Maar ook dat kan prima als je nog jong bent 😉
Jij maakt de keuze: ‘Ga ik als mezelf of onder een pseudoniem dit verhaal vertellen?’
Hoe ga ik je helpen?
Wil jij op de hoogte blijven van mijn gemaakte fouten zien of wil je misschien tips en lijstjes om meteen in te zetten?
Ik schrijf een boek over het promoten van je boek op social media. Je kunt op de hoogte blijven via mijn nieuwsbrief of een pre-order plaatsen.
Whaah heel spannend hoor, hier komt mijn tweede boek. En jij kunt er in komen te staan wist je dat al? Via de blog over het promoten van je eigen boek. Een aparte sectie in deze website lees je meer.
Blijf op de hoogte via social media of de nieuwsbrief.