• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer

EllenSocial

Zorgblogger | Communicatieadviseur | Ondernemer | Schrijver | Voormalig apothekersassistente

  • Home
  • Blog
    • Ellens blog
    • Social media
    • Apothekersassistentenblog
      • Cao Apotheken
      • Boek
      • Dag van de apothekersassistent
      • Stuur je leukste anekdotes in
    • Doktersassistentenblog
      • Social media – Huisartsenpraktijk
      • Dag van de doktersassistent
    • Uitgeverij E&E
      • Educated Drugdealer
      • Educated Drugdealer
    • English
    • Hart voor de zorg blog
  • Nieuws
    • Nieuws van Ellen
    • Apotheek Nieuws
      • Cao Apotheken
      • Actiecomité apothekersassistenten demonstratie
      • weslikkenhetnietlanger
    • Gezondheid
    • Huisartsenzorg
  • Trainingen
    • Training social media apotheek
    • Training social media training praktijk
  • Diensten
    • Social Media
    • Social media – Huisartsenpraktijk
    • Online communicatie
    • Vacatures
    • Reviews
    • Uitgeverij E&E
      • Aanmelden als proeflezer
      • Boekrecensies
      • Boeken
        • Educated Drugdealer
        • Verhalen uit de apotheek
        • Get Social
  • Shop
    • Winkelwagen
    • Mijn account
    • Verzend en leveringsbeleid
  • Over Ellen
    • Columns
    • Contact
      • Stuur je leukste anekdotes in
    • Samenwerken
    • Reviews
    • ENG
    • Socials
    • Nieuwsbrief
    • Publicaties
Home » Social media is tijdsbesparend

Social media is tijdsbesparend

7 mei 2023 / by Ellen Kruize Kok / Leave a Comment

Social media is tijdsbesparend

Social media is tijdsbesparend
Het hebben van een sterke aanwezigheid op social media kan ook tijdsbesparend zijn voor apothekersassistenten. Door regelmatig berichten te plaatsen en interactie te hebben met volgers, kunnen veelgestelde vragen en opmerkingen van patiënten op een efficiënte manier worden beantwoord. Dit kan voorkomen dat dezelfde vragen keer op keer worden gesteld aan individuele assistenten, waardoor de werkdruk kan verminderen en tijd kan worden bespaard. Bovendien kunnen assistenten via social media snel en gemakkelijk nieuws en updates delen over de apotheek en de gezondheidszorg, wat kan bijdragen aan het vergroten van het bewustzijn en de betrokkenheid van patiënten. Door de aanwezigheid op social media goed te beheren, kan dus ook tijd worden bespaard terwijl het bereik en de interactie met patiënten worden vergroot.

Online contact
Online contact tussen apothekersassistenten en patiënten kan tijd besparen op verschillende manieren. Ten eerste kunnen patiënten via de website van de apotheek of social media-kanalen gemakkelijk hun herhaalmedicatie bestellen. Dit betekent dat ze niet persoonlijk naar de apotheek hoeven te komen en in de wachtrij hoeven te staan om hun medicatie te regelen. Dit bespaart hen tijd en moeite.

Ten tweede kunnen apothekersassistenten via online kanalen snel antwoorden op vragen van patiënten geven. In plaats van dat patiënten de apotheek moeten bellen of persoonlijk langs moeten komen om hun vraag te stellen, kunnen ze eenvoudig via e-mail of social media hun vraag stellen. Apothekersassistenten kunnen dan snel en efficiënt antwoorden, zonder dat patiënten onnodig lang hoeven te wachten.

Ten derde kan online contact ook helpen bij het maken van afspraken voor consulten met de apotheker of andere zorgverleners. Dit kan efficiënter zijn dan het maken van afspraken via de telefoon of persoonlijk langs de apotheek gaan.

Online contact kan tijd besparen doordat patiënten hun herhaalmedicatie gemakkelijk kunnen bestellen, vragen snel kunnen worden beantwoord en afspraken efficiënter kunnen worden gemaakt.

Vind je dit interessant? Wil je misschien meer lezen? Momenteel schrijf ik een boek ‘Get Social‘ hier wil ik anderen laten zien wat ik doe en helpen om ook gemakkelijker in contact te komen met anderen online. Het doel van het boek: Andere collega’s leren hoe je een diepere relatie online op kan bouwen met patiënten.

Volg jij al op de socials of via de nieuwsbrief?

Liefs ellen

Je kunt alle artikelen geheel gratis lezen!

Updates ontvangen?
Gratis nieuws, maar het kost me tijd en moeite om het te maken. Wil je me helpen? Deel deze nieuwsbrief met een vriend of collega. Of steun mij via de shop in het onderhouden van deze blog. Schrijf je hieronder in.

Onderwerp *

Controleer je inbox of spammap om je abonnement te bevestigen. ENG - Please check your inbox or spam folder to confirm your subscription.

Filed Under: Apothekersassistentenblog, Blog, Get social, Social media

Previous Post: « Is ChatGPT handig voor de apotheek?
Next Post: Vakbonden boos weggelopen uit overleg Cao Apotheken »

Primary Sidebar

Meer

Leuk dat we in contact zijn! Volg jij al op de socials? Ik hou je op de hoogte via de mail met nieuws als je wilt.

SHOP | BLOG

Ellen Kruize Kok

Zoeken

Blog

  • Apotheek museum (7)
  • Apotheek nieuws (129)
  • Apothekersassistentenblog (388)
  • Blog (304)
  • Boek (57)
  • Boekpromotie op social media (6)
  • Boekrecensies (20)
  • Cao Apotheken (31)
  • ChatGPT (10)
  • Columns (23)
  • Doktersassistentenblog (258)
  • Educated Drugdealer (51)
  • Educated Drugdealer ENG (2)
  • Ellens blog (151)
  • English (8)
  • Get social (9)
  • Hart voor de zorg blog (172)
  • Nieuws (83)
  • Nieuwsbrief (3)
  • Persoonlijk (11)
  • Podcast (7)
  • Publicaties (46)
  • Social media (21)
  • Uitgeverij E&E (71)
  • Vacatures (4)
  • Verhalen uit de apotheek (24)
  • Video (3)
  • Win (1)

Nieuw: Social media voor de huisartsenpraktijk

Social posts voor de huisartsenzorg

Footer

  • Shop
  • Nieuwsbrief
  • Social media
  • Contact
  • Blog

Algemene voorwaarden

Disclaimer

Bedrijfsgegevens

Geen bezoekadres
Lauwers 9, 9405 BL Assen

KvK-nummer: 63335069

Copyright © 2023 · Ellen Social