HILVERSUM
Apotheek Rensing in winkelcentrum Seinhorst is donderdagmiddag overvallen. De politie is op zoek naar de dader. Die was rond drie uur vanmiddag nog niet gevonden.
Auto’s rijden af en aan op het smalle parkeerterrein van winkelcentrum Seinhorst aan de Jan van der Heijdenstraat in Hilversum. Het lijkt een gewone regenachtige donderdagmiddag. De politiebus op de hoek van de Zenderstraat vertelt een ander verhaal. Net als de aangeslagen apotheekmedewerkster die in apotheek Rensing door de politie wordt bevraagd.
De apotheek was eerder deze middag, naar verluidt rond half drie in de middag, doelwit van een overval. Onduidelijk is of er buit is gemaakt en indien dat zo is: hoe groot die buit is.
Camera
Bij de aan de apotheek grenzende dierenwinkel zegt een medewerkster niets te hebben gezien. Een medewerker van de brillenzaak iets verderop ook niet. De man reageert vrij laconiek op het geheel. Hij heeft wel een camera, maar die is volgens de brillenverkoper op de stoep gericht. „Dan zie je voeten, daar heb je niks aan”, klinkt het droog.
In de omliggende straten is de politie op zoek naar de dader. Volgens het gegeven signalement gaat het om een man van circa twintig jaar van ongeveer 1 meter 80 lang met een smal postuur. Hij zou een grijze hoodie en een rode capuchon dragen en op wit/blauwe sportschoenen lopen, aldus de politie.
Een politiewagen gaat rond drie uur donderdagmiddag af op een melding van een rode capuchon, maar die over de Eemnesserweg fietsende persoon, wordt niet gevonden. De dader is dan voortvluchtig.
Foto Maarten Kolsloot
Bron https://www.gooieneemlander.nl/cnt/dmf20221117_55368383
Mijn reactie
Het wordt tijd dat ‘regelmakers’ zelf de regels gaan communiceren, inclusief klachten! Op de overheid en zorgverzekeraars doel ik dan.
In de apotheek is zorg verlenen alleen mogelijk als de relatie tussen patiënt en zorgverlener niet steeds verziekt wordt door de bovenstaande partijen. Tekorten, zaken die niet vergoed worden en het preferentiebeleid… en zo elke keer weer iets erbij, waardoor de patiënt zich niet geholpen voelt en waardoor fouten ontstaan. We kunnen genoeg voorbeelden noemen waarbij het beleid zelfs ziekenhuis opnames als gevolg heeft. En nu weer een agressie incident… wanneer stop dit?
Wij staan als apotheek klaar om mensen dagelijks te helpen en te begeleiden. We hebben een controlerende functie, we zorgen voor veilig medicijngebruik, de juiste begeleiding en waarborgen kwaliteit. We verlenen zorg vanuit ons hart.
Ik heb er mijn missie van gemaakt om patiënt en apotheek dichterbij elkaar te brengen. Daarnaast wil ik een verbinding maken tussen de disciplines, zodat we ook de samenwerking verbeteren. Door kennis over elkaar situatie over te dragen komt er meer begrip.
Er zullen zaken moeten worden aangepast niet alleen maar praten over agressie en discussie, we willen actie.