Throwback 25 02 2019 | Een gastblog van Evi
Ttrriinngg om 6.49 uur gaat de wekker, het is woensdag, dat betekent een werkdag in de apotheek! Niet zomaar een dag, maar de eerste werkdag van 2019! Wat zal dat ons brengen vandaag?
Om 8.30 start mijn dag in de apotheek. Nadat ik mijn collega’s gelukkig nieuwjaar heb gewenst gaat meteen de telefoon. “Goedemorgen apotheek …. Met Evi … Ja Mevrouw!” “Heeft u de dokter al voor mij gebeld?”, zegt mevrouw. “Euh.. met wie spreek ik?”, vraag ik snel. “Mevrouw Bakker! Ik heb medicatie nodig en dat moet u voor mij regelen!”, hoor ik mevrouw zeggen.
Euhm? Waarom? Is dit een nieuwe regel in 2019 gaat er door me heen? Heb ik iets gemist? De patiënt verteld meteen dat wij altijd haar medicatie bestellen bij de dokter. En het is de schuld van de apotheek dat het altijd misgaat. Nadat ik haar gerustgesteld heb en uitleg dat het toch de bedoeling is dat ze zelf medicatie moet aanvragen, krijg ik daarna te horen dat ik de enige assistente ben die dit niet voor haar wil regelen. Met mijn mond open hoor ik haar nog een paar kwetsende woorden uitspreken.
Ik zucht een keer en vraag me af of dit het begin is van 2019? Na 5 minuten is het gesprek voorbij en voor zover het kan ‘positief’ afgesloten. Daarna kan ik beginnen aan mijn eigen taak voor deze ochtend.
Trinngg! Weer gaat de telefoon: “Goedemorgen, u spreekt met de heer Timmer” zegt de volgende persoon die ik aan de telefoon begroet. “Goedemorgen meneer Timmer.” Hij wil even kwijt dat hij een discussie met de thuiszorg heeft gehad. Deze discussie ging over een aftekenlijst waarbij achteraf alles gelukkig goed bleek te zijn. Hij bedankt ons even, verteld dat we altijd zo’n goede service bieden en dat hij blij is dat hij altijd zo snel geholpen wordt. Kijk eens aan, dat is lief! Vooral na zo’n vervelend telefoontje van vanmorgen.
De rest van de dag gaat alles zijn gangetje. Het is reuzegezellig in de apotheek! Wat hebben we toch een leuke, afwisselende baan! Van de 100 telefoontjes die we ontvangen zitten er soms 1-2 vervelende telefoontjes tussen. Die zijn niet leuk, maar bedenk altijd dat er een reden achter zit. De patiënt die mij vanmorgen als eerste belde had het niet persoonlijk tegen mij. Ze flipte niet omdat ik de enige assistente ben die haar niet wil helpen, er zit altijd meer achter! Als je dat in je achterhoofd houdt, maakt het je werk een stuk leuker en positiever! Ik wens jullie allemaal een fijn en positief 2019!
Met vriendelijk groet
Evi de Boer
“We hebben in het verleden zoveel mooie blogs ontvangen. Die zijn het allemaal waard om te lezen. Wil je niets missen? Laat dan je emailadres achter en ontvang updates.”