Social media is tijdsbesparend
Het hebben van een sterke aanwezigheid op social media kan ook tijdsbesparend zijn voor apothekersassistenten. Door regelmatig berichten te plaatsen en interactie te hebben met volgers, kunnen veelgestelde vragen en opmerkingen van patiënten op een efficiënte manier worden beantwoord. Dit kan voorkomen dat dezelfde vragen keer op keer worden gesteld aan individuele assistenten, waardoor de werkdruk kan verminderen en tijd kan worden bespaard. Bovendien kunnen assistenten via social media snel en gemakkelijk nieuws en updates delen over de apotheek en de gezondheidszorg, wat kan bijdragen aan het vergroten van het bewustzijn en de betrokkenheid van patiënten. Door de aanwezigheid op social media goed te beheren, kan dus ook tijd worden bespaard terwijl het bereik en de interactie met patiënten worden vergroot.
Online contact
Online contact tussen apothekersassistenten en patiënten kan tijd besparen op verschillende manieren. Ten eerste kunnen patiënten via de website van de apotheek of social media-kanalen gemakkelijk hun herhaalmedicatie bestellen. Dit betekent dat ze niet persoonlijk naar de apotheek hoeven te komen en in de wachtrij hoeven te staan om hun medicatie te regelen. Dit bespaart hen tijd en moeite.
Ten tweede kunnen apothekersassistenten via online kanalen snel antwoorden op vragen van patiënten geven. In plaats van dat patiënten de apotheek moeten bellen of persoonlijk langs moeten komen om hun vraag te stellen, kunnen ze eenvoudig via e-mail of social media hun vraag stellen. Apothekersassistenten kunnen dan snel en efficiënt antwoorden, zonder dat patiënten onnodig lang hoeven te wachten.
Ten derde kan online contact ook helpen bij het maken van afspraken voor consulten met de apotheker of andere zorgverleners. Dit kan efficiënter zijn dan het maken van afspraken via de telefoon of persoonlijk langs de apotheek gaan.
Online contact kan tijd besparen doordat patiënten hun herhaalmedicatie gemakkelijk kunnen bestellen, vragen snel kunnen worden beantwoord en afspraken efficiënter kunnen worden gemaakt.
Vind je dit interessant? Wil je misschien meer lezen? Momenteel schrijf ik een boek ‘Get Social‘ hier wil ik anderen laten zien wat ik doe en helpen om ook gemakkelijker in contact te komen met anderen online. Het doel van het boek: Andere collega’s leren hoe je een diepere relatie online op kan bouwen met patiënten.
Volg jij al op de socials of via de nieuwsbrief?