Je doelen waarmaken
Online communicatie is heel breed. Mijn specialisme is bloggen en social media. Er is zoveel om uit te kiezen. Daar kan iedereen wel een sparringpartner bij gebruiken.
Brainstormsessie
Als communicatie adviseur start ik altijd met een brainstormsessie.
In het kort: Wat wil je bereiken, welke doelen heb je? Wat zijn kansen en wat is er gevaarlijk?
Als bedrijf heb je klanten te helpen. Wie luistert er nog echt naar de behoefte van de klant? We willen onze kennis delen en mensen alert maken op onze kennis, informatie, diensten en producten, maar wat wil je klant eigenlijk? Hoe ga je die klant aanzetten tot actie?
Met een gestructureerde aanpak komen er antwoorden en kunnen we ons doel bepalen.
Het plan
Wat hebben we nodig en wat gaan we inzetten? Na de brainstormsessie probeer ik altijd op één of twee pagina’s een plan uit te werken. De hoofdpunten en actie zijn duidelijk.
Uitvoering
We beginnen klein. Zodra we een aantal onderdelen hebben uitgewerkt, gaan we uitbreiden. Elke keer bouwen we verder en plaatsen we er een steen bij. Uiteindelijk komt er een muur te staan. Zo kunnen we bijvoorbeeld starten met het bijwerken van de homepage van de website of met het aanmaken van een social media profiel op LinkedIn. Het schrijven van een blog of een nieuwe product tekst. Zo kunnen we kijken hoe de samenwerking verloopt. Want ik hou van efficiënt werken.
Samenwerking
Iedereen kan niet alles alleen en ik ook niet. Het is dus heel prettig om samen te werken met specialisten. Zo werk ik samen met Virunga in Assen. Aart als het gaat om SEO en Marcel voor web development.
Wil je ook eens sparren of een brainstormsessie plannen? Neem dan contact op.